Marketing

Allt för sjön - Båtmässan

Marknadsföring

Här kan du läsa om all den marknadsföring som gjordes inför Allt för sjön 2024 för att nå ut med vårt budskap och för att locka besökare till mässan.
På de här platserna kan du se Allt för sjöns marknadsföring under vintern och våren:


- Sociala Medier med marknadsförda och organiska inlägg på Facebook, Instagram, Youtube, TikTok och Linkedin.
- Reklamfilm på TV4 Play
- Youtube
- Digitala skyltar på stan, i tunnelbanan och på pendeltågsstationer 
- Tryckta annonser i bl a Sveriges ledande magasin inom båt och sjöliv, ex Tidningen Skärgården
- Display annonser på stora dagstidningar och andra passande medier
- Betald sökordsoptimering
- Skärgårdsradion

Sociala Medier

Start vecka 49
Sponsrade kampanjer på Facebook, Instagram och TikTok
Räckvidd 350 000 +

Tryckta annonser

Start löpande
Tryckta annonser kommer att finnas i utvalda magasin och tidningar samt i Sveriges alla ledande magasin inom båt och sjöliv.

Utomhusreklam

Start vecka 5
Digitala skyltar i stan och utvalda förorter samt vid tunnelbana, buss och pendelstationer
Räckvidd 1 300 000 +

Display

Start vecka 3
Display annonser på stora dagstidningar och utvalda digitala medier - ex hamnen.se
Räckvidd 680 000

TV4 Play

Start vecka 9
Reklamfilm kommer att rulla på TV4 Plays streamingtjänster
Räckvidd 1 445 000

Youtube

Start vecka 2
Kortare reklamfilmer på Youtube för att marknadsföra att mässan genomförs
Räckvidd 275 000