Allt för sjön

Guide - Allt för sjön i sociala medier

Här får du som utställare tips om hur du kan använda sociala medier ännu bättre och vi vill att du använder vår nya logga. När eventets logotyp används av många blir igenkännings- och spridningseffekten stor och tillsammans drar vi ännu fler besökare till eventet. Genom att använda logotypen i er marknadsföring visar du att ni är del av ett stort event. Och du ska välja en färg, använd gärna någon av våra fyra färgkoder. Vi vill tillsammans förstärka upplevelsen inför och under mässa genom framförallt allas engagemang i sociala medier.

Enkla tips:

Så sprider du Allt för sjön / Water Park i dina egna mediekanaler om din medverkan på
mässan:

1. Tagga alltid @alltforsjon på instagram för att öka räckvidd.

2. Inte fler än 6 stycken hashtags på instagram, annars kan de upplevas som spam (tänk på vad din bild vill säga och utgå från vad din målgrupp skulle kunna söka på för att hitta din bild så enkelt som möjligt.)

3. Exempel på hashtags (kopiera gärna) #vattensport #båtmässan #alltförsjön

#stockholmsmässan #waterpark

4. Facebook: Välkommen till @Båtmässan Allt för sjön 1-10 mars! Besök www.alltforsjon.se för mer information. (tagga oss med ett @ först)

 Instagram: Välkommen till @alltforsjon 1-10 mars! Besök www.alltforsjon.se för mer information. #båt #hav #skärgård #båtliv (tagga oss med ett @ först)

5. Inspireras av våra färgkoder för att förstärka helhetsupplevelsen:

Korall, CMYK: 0/80/60/0
Himmel, CMYK: 20/6/0/0
Sjö, CMYK: 89/16/0/20
Hav, CMYK: 100/53/2/16

Klicka på länken nedan för att ladda ner logotypen och banners.