sociala medier allt for sjon batmassan

Allt för sjön i sociala medier och det digitala paketet

Det "digitala paketet" du har väntat på:

Här kan du ladda ned en PDF, som innehåller banners för marknadsföring av ditt deltagande på mässan. Det enda du behöver göra är att fylla i ditt monternummer.

För dig som inte har Photoshop har vi sammanställt bilder i JPG-format till dig (dock utan ditt monternummer).


Sociala medier:

Här får du som utställare tips om hur du kan använda sociala medier ännu bättre och vi vill att du använder vår nya logga. När eventets logotyp används av många blir igenkännings- och spridningseffekten stor och tillsammans drar vi ännu fler besökare till eventet. Genom att använda logotypen i er marknadsföring visar du att ni är del av ett stort event.

Så sprider du Allt för sjön / Water Park i dina egna mediekanaler om din medverkan på mässan:

1. Tagga alltid @alltforsjon på Instagram för att öka räckvidd.

2. Inte fler än 6 hashtags på Instagram, annars kan de upplevas som spam (tänk på vad din bild vill säga och utgå från vad din målgrupp skulle kunna söka på för att hitta din bild så enkelt som möjligt.)

3. Exempel på hashtags (kopiera gärna) #vattensport #båtmässan #alltförsjön

#stockholmsmässan #waterpark

4. Facebook: Välkommen till @Båtmässan Allt för sjön 7-15 mars! Besök www.alltforsjon.se för mer information. (tagga oss med ett @ först)

 Instagram: Välkommen till @alltforsjon 7-15 mars! Besök www.alltforsjon.se för mer information. #båt #hav #skärgård #båtliv (tagga oss med ett @ först)

5. Inspireras av våra färgkoder för att förstärka helhetsupplevelsen:

Korall, CMYK: 0/80/60/0
Himmel, CMYK: 20/6/0/0
Sjö, CMYK: 89/16/0/20
Hav, CMYK: 100/53/2/16

färgkoder

Om du vill att vi går ut med ert innehåll i våra kanaler tar du kontakt med Markus Blomberg, Senior Content Creator hos oss på Stockholmsmässan: markus.blomberg@stockholmsmassan.se

Klicka på länken nedan för att ladda ner logotyper.